Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali la prima ediție a evenimentului Bucharest Fashion Week care va avea loc în toamna acestui an. CNMI, organizatorul Milano Fashion Week, este entitatea care reglementează, coordonează și promovează moda italiană. Organizația reprezintă cele mai înalte valori culturale ale modei italiene și este menită să protejeze, să coordoneze și să amplifice imaginea sa atât în Italia, cât și în întreaga lume. Prin această susținere, primul eveniment de fashion de la București capătă o legitimitate și anvergură fără precedent în România.
Dezideratul Bucharest Fashion Week este de a conecta designeri, cumpărători, publicații de fashion, mass media, manufacturieri și universitari, pentru a dezvolta industria de modă din România, dar și din regiune. BFW va aduce laolaltă nu doar furnizori specifici, ca brandurile sau designerii locali, ci și potențiali cumpărători locali și internaționali. Organizatorii își doresc să promoveze designerii locali pe piețele internaționale, prin intermediul invitaților străini din presă, influenceri și cumpărători de anvergură globală, transformând "Made in Romania" într-o marcă apreciată la nivel internațional.
„Bucharest Fashion Week se angajează să devină un motor economic local și național, contribuind la creșterea prestigiului României în industria modei la nivel global. Ne propunem să promovăm talentele autohtone și să dezvoltăm colaborări instituționale solide cu toți jucătorii europeni importanți din domeniu, oferind o platformă atât pentru educație, cât și pentru deschiderea unor oportunități internaționale de carieră pentru designerii români. Scopul nostru este să facem din București un hub important în moda europeană, care să aducă cu sine atât vizibilitate, cât și investiții. Mulțumim Milano Fashion Week și Camera Nazionale della Moda Italiana pentru susținere.”, a declarat Mario Antico, avocat, fondator al Italian International School of Bucharest, cofondator Bucharest Fashion Week
BFW este structurat în jurul a patru piloni majori. Cel mai important constă, desigur, în prezentările colecțiilor de modă, care reprezintă obiectivul principal al săptămânilor de modă.
Designeri cunoscuți din România și Europa de Est își vor prezenta creațiile în spații clasice sau neconvenționale, cu acces pe bază de invitație, dar show-urile vor putea fi văzute live și de către toți iubitorii de modă, prin proiecții în piața George Enescu.
Scopul acestui eveniment de amploare este să transforme România într-un hub pentru industria modei din Europa de Est, atrăgând deopotrivă vizibilitate, dar și investiții.
Al doilea obiectiv al evenimentului este educația, Bucharest Fashion Week oferindu-le studenților care își doresc să urmeze o carieră în artă sau design de fashion, dar și celor care lucrează deja în aceste domenii, acces la cursuri de tip Executive Programe, organizate la București, dar cu profesori ai unor universități europene renumite.
Bucharest Fashion Week își propune să aducă în discuție, ca temă de interes pe agenda publică, sustenabilitatea în modă. Conferința pe teme de sustenabilitate în modă organizată în cadrul BFW va aduce laolaltă, în premieră, atât designerii, cât și reprezentanții companiilor din zona de industrie ușoară și textile, în încercarea de a defini un viitor cât mai sustenabil al modei românești.
La eveniment vor fi prezenți reprezentanți ai instituțiilor internaționale, influenceri, celebrități, figuri renumite din industrie, designeri și producători. Conferința va fi urmată de o Gală, unde vor fi decernate premiile designerilor și producătorilor care s-au distins prin implementarea strategiilor de sustenabilitate în afacerile lor.
Nu în ultimul rând, acest eveniment de anvergură, cu invitați renumiți din întreaga lume, are menirea de a promova Bucureștiul. În afară de designeri din România, Ucraina, Moldova, Polonia, evenimentul va avea și un invitat-surpriză, un designer italian de renume.
“După o carieră de 25 de ani în domeniul modei, ca redactor-șef și publisher Elle România, a venit momentul să contribui și altfel la promovarea modei românești. Am pornit de la ideea că Bucureștiul și România merită să aibă o Săptămână a Modei, adică un eveniment care să ne pună pe harta internațională a lumii și care, în plan local, să joace rolul unui catalizator care să coaguleze toate forțele creative pentru a dezvolta, cu adevărat, industria de modă în România. Parteneriatul cu Camera Nazionale della Moda Italiana (entitatea care organizează Milan Fashion Week) este un moment important în evoluția acestui proiect ambițios." a declarat Roxana Voloșeniuc, Editor & Publisher Elle România, cofondator Bucharest Fashion Week
Prima ediție Bucharest Fashion Week va avea loc în perioada 16-17 octombrie 2024, în locații emblematice din centrul capitalei.
@bucharestfashionweek_official
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.