Fondată în 1917 în Spania de Cristóbal Balenciaga, casa s-a mutat la Paris în 1937. Cristóbal Balenciaga a fost și rămâne unul dintre cei mai mari couturieri ai secolului al XX-lea și maestru al haute couture. Demna Gvasalia, numit director artistic al casei în octombrie 2015, va marca revenirea mărcii Balenciaga la calendarul oficial haute couture pe 7 iulie 2021.
Programat inițial pentru 2020, spectacolul a fost anulat din cauza crizei sanitare de Covid-19. Spectacolul va avea loc la 10 Avenue Georges V, adresa istorică care a dat numele unuia dintre parfumurile Balenciaga. Cu ocazia acestei parade, salonul, închis de mai bine de jumătate de secol, a fost complet restaurat.
Locația marchează o schimbare de ritm pentru marcă, care și-a prezentat colecțiile Ready-to-wear cu spectacole uimitoare captivante ținute într-un complex de studiouri de film de la periferia Parisului. Balenciaga plănuise inițial să dezvăluie linia couture în iulie 2020, dar planurile sale au fost zădărnicite de pandemia de coronavirus. Designerul de modă georgian a dezvăluit pentru WWD că această paradă va include în special siluete masculine.
Dezvoltarea va aduce un nou nume săptămânii modei și unul neașteptat, având în vedere înclinația lui Gvasalia de a crea adidași, hanorace și jachete bomber la Balenciaga și la Vetements, marca pe care a fondat-o împreună cu fratele său Guram în 2014.
„Haute couture întruchipează bazele Casei și este datoria mea creatoare și misiunea mea să o readuc la viață la Balenciaga. Couture reprezintă pentru mine un nou spațiu de libertate, creație și inovație. Mai mult decât explorare. Tehnici specifice Haute Couture , această experiență îmi va permite să combin viziunea creativă modernă și know-how-ul original al Casei. Couture se află în afara tuturor tendințelor, este o expresie a frumuseții la cel mai înalt nivel de cerințe estetice și de calitate”, a declarat anul trecut Demna Gvasalia.
Un exemplu convingător: rochiile care au închis spectacolul de toamnă-iarnă 2017-2018 au fost inspirate de creațiile Balenciaga haute couture în anii 1950.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.
Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.
După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.
Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.
Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.
Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.