Cât de eficiente sunt de fapt măștile medicale în prevenirea bolilor respiratorii

Folosirea măștilor medicale este printre cele mai populare măsuri de prevenire a răspândirii bolilor respiratorii contagioase, mai ales în China, unde un nou tip de coronavirus a făcut 26 de victime până acum.

Măștile chirurgicale au fost introduse pentru prima dată în spitale la sfârșitul secolului al XVIII0lea, dar s-au răspândit și în rândul publicului larg după izbucnirea gripei spaniole din 1919, care a ucis peste 50 de milioane de oameni. De atunci, oamenii au preluat ideea că măștile sunt o metodă sigură care poate anula orice risc de îmbolnăvire.

Experții în virusologie sunt sceptici cu privire la eficacitatea lor împotriva virusurilor transmise în aer. Există însă unele dovezi care sugerează că măștile pot ajuta la prevenirea transmiterii bolilor de la mâini la gură.

Care este de fapt, adevărul? Dr. David Carrington, de la Universitatea din St George's, a declarat pentru BBC News că „măștile chirurgicale de rutină pentru public nu sunt o protecție eficientă împotriva virusurilor sau bacteriilor din aer”, deoarece acestea sunt prea lejere, nu au filtru de aer și lasă zona ochilor expusă.

Totuși, acestea pot diminua riscul contaminării și protejează de virusurile și bacteriile transmise de cei care tușesc sau strănută sau chiar de propriile mâini murdare. Un studiu din 2016 arată că oamenii își ating fața de circa 23 de ori pe oră, așa că igiena este un alt aspect care merită luat în considerare în cazul epidemiilor.

Jonathan Ball, profesor de virologie moleculară la Universitatea din Nottingham, a declarat: „Într-un studiu bine controlat, masca de față a fost la fel de bună pentru prevenirea infecției gripale ca un aparat respirator special.” Respiratoarele, dispozitive medicale cu filtru de aer, sunt concepute special pentru a proteja împotriva particulelor aeriene cu potențial periculos.

Dr. Connor Bamford, de la Institutul Wellcome-Wolfson pentru Medicină Experimentală, de la Queen's University Belfast, a spus că „punerea în aplicare a unor măsuri simple de igienă” a fost mult mai eficientă. Asta înseamnă spălarea regulată a mâinilor cu apă și săpun și evitarea atingerii feței.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Justin Bieber lansează un brand de vestimentație

În decembrie 2023, Justin Bieber lansa SKYLRK, un label care, pentru multă vreme, a rămas sub umbra misterului, starul nedezvăluind ce urma să ofere fanilor prin această inițiativă.

Care este motivul pentru care Monica Gabor nu mai vrea să părăsească America

După ce a divorțat de Irinel Columbeanu, în 2011, Monica Gabor a obținut custodia Irinucăi, apoi amândouă s-au stabilit în Statele Unite ale Americii.

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Ghost Lash: tendința genelor invizibile care îmbunătățește aspectul

Finețe, transparență și lejeritate: Ghost Lash redefinește discret frumusețea ochilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Blake Lively lansează noi produse pentru păr și corp în gama Blake Brown

Actrița și antreprenoarea Blake Lively revine în prim-plan cu noi produse din gama sa de îngrijire a părului, Blake Brown, la aproape un an de la lansarea acesteia.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
10 OBICEIURI CARE ÎȚI POT DISTRUGE PĂRUL ȘI CUM SĂ LE EVIȚI

10 OBICEIURI CARE ÎȚI POT DISTRUGE PĂRUL ȘI CUM SĂ LE EVIȚI

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Kim Cattrall este vedeta noii campanii Charlotte Tilbury

Kim Cattrall joacă în noua campanie Pillow Talk Soulmates a lui Charlotte Tilbury, care celebrează dragostea de sine și încrederea în sine.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
De ce să-ți exfoliezi scalpul?

Exfolierea scalpului este un pas cheie în menținerea părului sănătos.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a

“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH