Măștile chirurgicale au fost introduse pentru prima dată în spitale la sfârșitul secolului al XVIII0lea, dar s-au răspândit și în rândul publicului larg după izbucnirea gripei spaniole din 1919, care a ucis peste 50 de milioane de oameni. De atunci, oamenii au preluat ideea că măștile sunt o metodă sigură care poate anula orice risc de îmbolnăvire.
Experții în virusologie sunt sceptici cu privire la eficacitatea lor împotriva virusurilor transmise în aer. Există însă unele dovezi care sugerează că măștile pot ajuta la prevenirea transmiterii bolilor de la mâini la gură.
Care este de fapt, adevărul? Dr. David Carrington, de la Universitatea din St George's, a declarat pentru BBC News că „măștile chirurgicale de rutină pentru public nu sunt o protecție eficientă împotriva virusurilor sau bacteriilor din aer”, deoarece acestea sunt prea lejere, nu au filtru de aer și lasă zona ochilor expusă.
Totuși, acestea pot diminua riscul contaminării și protejează de virusurile și bacteriile transmise de cei care tușesc sau strănută sau chiar de propriile mâini murdare. Un studiu din 2016 arată că oamenii își ating fața de circa 23 de ori pe oră, așa că igiena este un alt aspect care merită luat în considerare în cazul epidemiilor.
Jonathan Ball, profesor de virologie moleculară la Universitatea din Nottingham, a declarat: „Într-un studiu bine controlat, masca de față a fost la fel de bună pentru prevenirea infecției gripale ca un aparat respirator special.” Respiratoarele, dispozitive medicale cu filtru de aer, sunt concepute special pentru a proteja împotriva particulelor aeriene cu potențial periculos.
Dr. Connor Bamford, de la Institutul Wellcome-Wolfson pentru Medicină Experimentală, de la Queen's University Belfast, a spus că „punerea în aplicare a unor măsuri simple de igienă” a fost mult mai eficientă. Asta înseamnă spălarea regulată a mâinilor cu apă și săpun și evitarea atingerii feței.
În decembrie 2023, Justin Bieber lansa SKYLRK, un label care, pentru multă vreme, a rămas sub umbra misterului, starul nedezvăluind ce urma să ofere fanilor prin această inițiativă.
După ce a divorțat de Irinel Columbeanu, în 2011, Monica Gabor a obținut custodia Irinucăi, apoi amândouă s-au stabilit în Statele Unite ale Americii.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Finețe, transparență și lejeritate: Ghost Lash redefinește discret frumusețea ochilor.
Actrița și antreprenoarea Blake Lively revine în prim-plan cu noi produse din gama sa de îngrijire a părului, Blake Brown, la aproape un an de la lansarea acesteia.
10 OBICEIURI CARE ÎȚI POT DISTRUGE PĂRUL ȘI CUM SĂ LE EVIȚI
Kim Cattrall joacă în noua campanie Pillow Talk Soulmates a lui Charlotte Tilbury, care celebrează dragostea de sine și încrederea în sine.
Exfolierea scalpului este un pas cheie în menținerea părului sănătos.
“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a