Măștile chirurgicale au fost introduse pentru prima dată în spitale la sfârșitul secolului al XVIII0lea, dar s-au răspândit și în rândul publicului larg după izbucnirea gripei spaniole din 1919, care a ucis peste 50 de milioane de oameni. De atunci, oamenii au preluat ideea că măștile sunt o metodă sigură care poate anula orice risc de îmbolnăvire.
Experții în virusologie sunt sceptici cu privire la eficacitatea lor împotriva virusurilor transmise în aer. Există însă unele dovezi care sugerează că măștile pot ajuta la prevenirea transmiterii bolilor de la mâini la gură.
Care este de fapt, adevărul? Dr. David Carrington, de la Universitatea din St George's, a declarat pentru BBC News că „măștile chirurgicale de rutină pentru public nu sunt o protecție eficientă împotriva virusurilor sau bacteriilor din aer”, deoarece acestea sunt prea lejere, nu au filtru de aer și lasă zona ochilor expusă.
Totuși, acestea pot diminua riscul contaminării și protejează de virusurile și bacteriile transmise de cei care tușesc sau strănută sau chiar de propriile mâini murdare. Un studiu din 2016 arată că oamenii își ating fața de circa 23 de ori pe oră, așa că igiena este un alt aspect care merită luat în considerare în cazul epidemiilor.
Jonathan Ball, profesor de virologie moleculară la Universitatea din Nottingham, a declarat: „Într-un studiu bine controlat, masca de față a fost la fel de bună pentru prevenirea infecției gripale ca un aparat respirator special.” Respiratoarele, dispozitive medicale cu filtru de aer, sunt concepute special pentru a proteja împotriva particulelor aeriene cu potențial periculos.
Dr. Connor Bamford, de la Institutul Wellcome-Wolfson pentru Medicină Experimentală, de la Queen's University Belfast, a spus că „punerea în aplicare a unor măsuri simple de igienă” a fost mult mai eficientă. Asta înseamnă spălarea regulată a mâinilor cu apă și săpun și evitarea atingerii feței.
Gucci rămâne fără director de creație: Sabato De Sarno părăsește brandul de lux.
Aproape 4.000 de oameni au semnat o scrisoare deschisă prin care solicită oficialilor de la Christie’s din New York să anuleze o viitoare vânzare, dedicată exclusiv artei create cu inteligența artificială (AI).
Botond Nagy montează, la TNB, „Proorocul Ilie” - o povestire de necrezut despre apocalipsă
De Ziua Îndrăgostiților, Valentino face echipă cu Dream Baby Press pentru a oferi noi lucrări literare, disponibile în buticurile sale între 12 și 14 februarie.
Cea mai nouă geantă Louis Vuitton devenită virală are o formă atipică față de gențile clasice ale casei de modă franceze.
Simona Halep a anunțat că se retrage din tenis, după aproximativ 15 ani de carieră, după meciul jucat la Transylvania Open împotriva Luciei Bronzetti.
Actorul în vârstă de 48 de ani promovează atât ceasuri de lux, cât și ochelari într-o campanie lansată săptămâna aceasta și numește oportunitatea „o mare onoare”. Bonus suplimentar: pozează lângă un Porsche 911.
Karoline Leavitt este cea mai tânără purtătoare de cuvânt de la Casa Albă. Femeia și-a făcut debutul în sala de briefing.
Dua Lipa deschide un nou capitol alături de casa de modă Chanel devenind imaginea genții CHANEL 25.
„Punct. Și de la capăt” - premieră cu Maia Morgenstern şi Marius Bodochi la Teatrul Godot pe 16 martie
Lumea modei a fost zguduită de un anunț important: Glenn Martens, designerul belgian cu o viziune avangardă și modernă, a fost numit director artistic al Maison Margiela.
Melania Trump s-a întors la Casa Albă odată cu învestirea în funcție a soțului ei. Prima Doamnă a SUA a bifat deja câteva apariții memorabile, iar în urmă cu câteva zile a fost făcut public și portretul oficial al soției lui Donald Trump.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Bottega Veneta a lansat o colecție de cinci parfumuri inspirate de Veneția, orașul de origine al brandului. Aceasta este prima lansare de parfum a labelului italian sub direcția lui Matthieu Blazy, director de creație al casei de modă italiene.
Pe măsură ce se apropie cea de-a 100-a aniversare, în 2025, Fendi a decis să lanseze o colecție exclusivă de 7 parfumuri care aduce un omagiu istoriei sale, între know-how și spirit de inovație.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.