Marcată în fiecare an în a 3-a zi de joi a lunii noiembrie, oferă cadrul informării şi sensibilizării populaţiei cu privire la riscurile generate de consumul de tutun atât la fumători cât și la nefumători.
În România se înregistrează un consum semnificativ de tutun, peste 5 milioane şi jumătate de fumători, dintre care mai mult de 5 milioane fumează zilnic. Consumul produselor noi de tutun (produsele cu tutun care se încălzeşte) şi al ţigărilor electronice, se conturează ca o nouă ameninţare la adresa sănătăţii populaţiei, în contextul celor mai recente date privind impactul asupra sănătății al acestor produse. Studiul GATS România 2018 a arătat că prevalența consumului de tutun în România este de 30,7%.
Potrivit Societăţii Române de Pneumologie aproximativ 85% dintre pacienţii cu cancer bronhopulmonar din România sunt fumători, iar 42.000 de decese pe an se datorează fumatului. Fumatul omoara mai mult decat alcoolul, accidentele de circulație, drogurile, obezitatea, suicidul, la un loc. Ţigările conţin mai mult de 4000 de substanţe chimice diferite din care aproximativ 250 sunt toxice și cel puţin 50 produc cancer.
Fumatul este asociat cu:
· 30% din decesele prin cancer
· 90% din decesele prin cancer pulmonar
· 25% din decesele prin boli coronariene
· 85% din decesele prin boli pulmonare cronice obstructive
· 25% din decesele prin boli cerebrovasculare
Efectele fumatului pasiv asupra sănătății copiilor :
· Bronşiolită
· Bronşită catarală
· Astm
· Pneumonie
· Bronhopneumonia
· Otită
· Amigdalită
· Sinuzită
· Scăderea capacităţii respiratorii
Campania din acest an este un apel pentru sănătate prin sloganul: „Pentru sănătate spune NU consumului de tutun!”
Scopul campaniei este prevenirea consumului de tutun în orice formă, printr-o informare corectă şi conştientizare asupra beneficiilor renunțării la fumat.
Atitudinea corectă, din punctele de vedere etic, medical (individual) sau al sănătăţii publice (colective) este: fără tutun de orice fel.
„Alege să fii sănătos! Alege să nu fumezi!”
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.
Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.
Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.
Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.
Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.