Investigatorul principal al misiunii OMS, Peter Ben Embarek, a declarat pentru CNN într-un interviu că au găsit mai multe semne ale răspândirii mai ample a coronavirusului în anul 2019.
Echipa a avut, de asemenea, șansa de a vorbi cu primii pacienți chinezi care au spus că au fost infectați, inclusiv un angajat în vârsta de 40 de ani, fără antecedente de călătorie, a raportat că a fost infectat pe 8 decembrie.
Apariția unor date mai detaliate cu privire la mult așteptata călătorie a OMS în China se poate adăuga la îngrijorările exprimate de alți oameni de știință care studiază originile bolii, pe care le-ar fi putut răspândi în China cu mult înainte de prima apariție oficială la mijlocul lunii decembrie.
Embarek, care recent s-a întors în Elveția din China, a spus că în decembrie 2019 erau deja 13 tulpini de coronavirus, ceea ce ar putea însemna că virusul circula de dinainte de decembrie, relatează CNN.
Expertul a spus că misiunea OMS - din care au făcut parte 17 oameni de ştiinţă ai OMS şi 17 cercetători chinezi - a extins tipul de material genetic examinat la cazurile din decembrie. Asta le-a permis să examineze probe genetice parţiale şi nu doar pe cele complete. Drept rezultat, au putut pentru prima dată să colecteze 13 secvenţe genetice diferite ale virusului SARS-CoV-2 din decembrie 2019. Secvențele genetice ar putea aduce indicii valoroase cu privire la geografia şi timingul epidemiei de dinainte de decembrie.
„Unele dintre ele provin din pieţe... Altele nu sunt conectate cu piețele”, care includ și piața din Huanan din Wuhan, deși a jucat un rol în răspândirea inițială a virusului.
Modificările în structura genetică a unui virus sunt frecvente și în mod normal inofensive, apar în timp pe măsură ce boala se extinde și se reproduce în rândul oamenilor sau animalelor.
Embarek a refuzat să tragă concluzii despre ce ar fi putut însemna cele 13 tulpini pentru istoria bolii de dinainte de decembrie.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.
În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center
Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.
Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.
Prada Beauty a lansat, în sfârșit, mult așteptatele game de îngrijire a pielii și de machiaj. Atingând echilibrul potrivit între creativitate și purtare, tot ceea ce face parte din gama Prada Beauty promite să fie deosebit de atractiv, cu o mulțime de formule elegante și texturi rafinate pentru a satisface cel mai exigent client.