Un an fără spectacole de modă. Ce se pierde și cum se va adapta industria de fashion

Este posibil ca prezentările de modă să fie anulate pentru restul anului. Ce se va pierde? Cum s-ar putea adapta industria de fashion? Și cum va arăta săptămâna modei când se va încheia criza?

Pe măsură ce continuă răspândirea coronavirusului mortal, interdicțiile de călătorie și regulile de distanțare socială adoptate de guvernele din întreaga lume au forțat deja anularea săptămânilor de modă dedicate bărbaților din luna iunie la Londra, Milano și Paris, precum și spectacolele de haute couture din iulie. Săptămânile de modă în China, Japonia, Coreea de Sud, Brazilia și Rusia au fost de asemenea anulate.

Țările încearcă să oprească râspândirea virusului, dar deocamdată criza din sănătate continuă să crească în marile centre ale modei din întreaga lume. Unii cred că luna modei va merge înainte în septembrie în principalele capitale ale modei New York, Londra, Milano și Paris. Cu toate acestea, din cauza focarelor de infecție și a măsurilor restrictive care ar putea rămâne în vigoare pentru o anumită perioadă de timp - chiar și după ce pandemia atinge vârful – e posibil ca restul prezentărilor de modă din acest an să fie anulate.

Ce ar însemna un an fără prezentări de modă pentru industrie?

Creativitatea este încă inima de bătaie a sistemului de modă. Și fiecare sezon începe cu spectacole de modă. Acestea sunt mediul principal prin care designerii cristalizează și își transmit viziunile creative, care apoi ne arată ce produse vor apărea în magazine, precum și alte conținuturi creative.

În aceste zile, spectacolele de modă sunt de asemenea mari campanii de marketing. Dar mai degrabă decât comunicări directe către consumatori care pot fi ușor digitalizate, aceste evenimente depind profund de adunarea în direct, fizică a oamenilor „potriviți” - editori, cumpărători, celebrități, influenceri și alți producători - pentru a ajuta la transmiterea valoarii sociale, culturale și emoționale care transformă simple genți și rochii în obiecte pe care și le dorește toată lumea.

Desigur, săptămâna modei servește, de asemenea, ca un fel de conferință pentru profesioniștii din industrie, care folosesc timpul petrecut împreună în fiecare sezon pentru a schimba informații și idei, a face oferte și a face conversații pe direcția pieței. Și într-o oarecare măsură, spectacolele sunt încă integrante în procesul de cumpărare cu ridicata.

Săptămâna trecută, Shanghai Fashion Week a devenit primul eveniment digital din modă. Evenimentul a avut loc pe platforma de comerț electronic Alibaba Tmall. Au participat peste 150 de branduri, care au transmis emisiuni din studiourile lor sau au prezentat pur și simplu videoclipuri de campanie filmate înainte de carantină sau au rugat prieteni și influenceri să participe la eveniment purtând colecțiile lor. Potrivit organizatorilor, multe dintre prezentări au fost urmărite de mii de clienți. Dar evenimentul nu s-a ridicat la standardul unei săptămâni tradiționale a modei.

Cu siguranță, cumpărarea cu ridicata poate fi realizată cu ușurință prin intermediul platformelor digitale. Dar experții cred că nu prea are rost să pui în scenă săptămânile de modă (sau alternativele digitale) atunci când magazinele sunt închise, cererea consumatorilor a scăzut și este posibil să nu aibă sens pentru multe mărci să producă colecții în primul rând. Să continui să creezei și să prezinți colecții nu ar duce decât la un exces de inventar și la scăderea în timp a valorii mărcii.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION