Demna și-a pus amprenta inconfundabilă asupra casei Balenciaga de când a preluat-o în 2015. Dar, probabil, nu a pus niciodată atât de mult din el în prezentările sale la Săptămâna Modei de la Paris pentru brand ca în acest sezon.
La spectacolul de toamnă 2022 al Balenciaga de duminică, oaspeții au fost întâmpinați de un tricou supradimensionat, în două tonuri, care poartă culorile drapelului ucrainean și de o scrisoare scrisă de designerul mononim, al cărei text integral este mai jos.
„Războiul din Ucraina a declanșat durerea unei traume trecute pe care am purtat-o în mine din 1993, când s-a întâmplat același lucru în țara mea natală și am devenit un refugiat pentru totdeauna. Pentru totdeauna, pentru că asta rămâne în tine. Frica, disperarea, conștientizarea că nimeni nu te vrea.Dar mi-am dat seama și ce contează cu adevărat în viață, cele mai importante lucruri, cum ar fi viața însăși și iubirea și compasiunea umană. Acesta este motivul pentru care să lucrez la acest spectacol săptămâna aceasta a fost atât de greu pentru mine. Pentru că într-o perioadă ca aceasta, moda își pierde relevanța și dreptul efectiv de a exista. Săptămâna modei pare un fel de absurd. M-am gândit pentru o clipă să anulez spectacolul la care eu și echipa mea am muncit din greu și pe care îl așteptam cu nerăbdare. Dar apoi mi-am dat seama că anularea acestui spectacol ar însemna să cedez, să mă predau răului care deja m-a rănit atât de mult timp de aproape 30 de ani. Am decis că nu mai pot sacrifica părți din mine pentru acel război fără sens și fără inimă al ego-ului. Acest spectacol are nevoie de explicații. Este o dedicație pentru înfricare, rezistență și victoria iubirii și păcii.”
Demna s-a născut în Georgia, dar a fugit împreună cu familia în timpul războiului civil de la începutul anilor 1990; au trăit un timp în Ucraina înainte de a ajunge în cele din urmă în Germania. El a reflectat asupra conflictului din țara sa natală și a consecințelor acestuia în munca sa înainte - și anume, în colecția de primăvară 2019 a Vetements. Pe fondul evoluțiilor din ultimele săptămâni în Ucraina, modul în care colecția de toamnă 2022 a mărcii Balenciaga explorează această idee de reziliență pare cu atât mai îngrijorător.
În cel mai recent spectacol, brandul deținut de Kering și-a trimis modelele îmbrăcate în rochii și costume elastice, cu guler și pantaloni, jachete supradimensionate, să înfrunte viscolul. Inițial, setul a fost menit să fie un comentariu asupra schimbărilor climatice, a declarat designerul pentru Vogue.
Balenciaga a fost una dintre primele mărci de lux majore care a răspuns crizei din Ucraina, dedicând profilurile de pe rețelele sociale pentru a partaja resurse și a colaborat cu Programul Alimentar Mondial pentru a oferi asistență alimentară refugiaților. Spectacolul din toamna anului 2022 al mărcii s-a deschis cu Demna citind o poezie a scriitorului ucrainean Oleksandr Oles, în ucraineană.
Paleta de toamnă 2022 este în mare parte restrânsă, deschizându-se în principal cu negru, gri și maro înainte de a introduce o notă de alb, câteva motive florale puternice și alte imprimeuri atrăgătoare. Cu toate acestea, cea mai emoționantă utilizare a culorii a venit în look-urile finale: un trening Balenciaga galben, urmat de o rochie albastră cu mâneci lungi și trenă.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania