Săptămâna Haute Couture de la Paris a adus frumuseţea ţinutelor inspirate din tradiţia ucraineană pe podiumul Dior.
Ce înseamnă couture astăzi? Aceasta este o întrebare adresată adesea în timpul spectacolelor semestriale de la Paris, care prezintă cea mai rarefiată lucrare a caselor istorice de lux din Franța. Dar poate că directorul de creație al Dior, Maria Grazia Chiuri, este designerul căruia îi place cel mai mult să se lupte cu asta.
Conștientă că cel mai recent spectacol al ei couture avea să aibă loc cu războiul încă la mică distanță de Paris, Chiuri a decis să profite de ocazie pentru a lumina Ucraina. Punctul de plecare a fost o colaborare cu artista ucraineană Olesia Trofymenko, ale cărei interpretări ale Arborelui Vieții au atârnat pe pereții Muzeului Rodin ca fundal al spectacolului.
În multe feluri, are sens. La urma urmei, Christian Dior a început casa cu etaje în 1947, la doar câteva luni după încheierea celui de-al doilea război mondial, când Parisul era încă sub restricții. Faimoasa lui silueta „New Look” a simbolizat un nou început pentru oamenii care au poftă de asta.
Pentru Chiuri, accentul pus de artista Trofymenko din Kiev pe faimosul Arbore al Vieții a reflectat același sentiment: „Ideea este a cercului vieții, că ne schimbăm tot timpul”, a spus ea.
Colecția a fost impregnată de același mesaj; rochii, jachete micșorate și paltoane patchwork supradimensionate au fost puternic brodate cu motive inspirate de opera de artă Arborele vieții.
Chiuri luase simboluri din folclorul tradițional din întreaga Europă – atras de ele, a spus ea, din cauza utilizării lor universale în toate culturile. Modul în care a fost alcătuită colecția se datorează și meșterilor Dior, toți dedicați pasiunii lor.
Colecţia bogată în broderii s-a bazat pe stilul est-european, iar rochiile lungi în tonuri pământii pentru sezonul toamnă-iarnă au furat toate privirile celor prezenţi.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania
Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.