În aceste vremuri tulburate de crize multiple (sanitare, geopolitice, sociale), exercițiul haute couture poate părea anacronic, chiar incongruent. Dimpotrivă, el capătă sensul său mai mult ca niciodată: să inspire vise, să respire o poezie care îi lipsea tare la vremea aceea, dar mai ales să readucă oamenii în inima creației punând în valoare meșteșugul.
Decorul show-ului Dior haute couture ilustrează perfect această idee. Picturile uriașe complet brodate reproduc lucrările colorate ale cuplului de artiști indieni, Madhvi și Manu Parekh. Fidelă angajamentelor sale feministe, Maria Grazia Chiuri, directorul artistic al colecțiilor pentru femei Dior, a pus aceste panouri realizate de 380 de eleve de la școala de broderie Chanakya din Bombay, care pregătește tinere în broderie într-o țară în care acest meșteșug se transmite de obicei din tată în fiu. Un decor spectaculos, pe care publicul larg îl va putea descoperi până pe 30 ianuarie la Muzeul Rodin din Paris, și care dă tonul colecției.
„Sunt obsedată de broderie”, spune Maria Grazia Chiuri. Este foarte personal, sunt italiancă, o parte din familia mea trăiește în sud, am văzut mereu femei brodând, bunica, mătușile, mama... Este o întreagă limbă prin care femeile vorbesc. Această obsesie se reflectă în omniprezența pieselor brodate: fie pe maiouri drapate cu forme geometrice îmbogățite cu mărgele de cristal, fie pe fuste lungi din crepon cu broderii „în mișcare” din tuburi argintii, măiestria atelierelor Dior haute couture exprimată în 3D. Aici, broderia nu mai este un element decorativ, ea îi conferă hainei arhitectura, și mișcarea.
Colanții, accesorii cheie ale show-ului, sunt transfigurați, împodobiți cu ciucuri prețiosi care zăngăne frumos în timp ce mergi.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.
Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.