Maria Grazia Chiuri, care a făcut din feminism tema tematică a mandatului său la Dior, nu a putut alege o locație mai bună pentru colecția sa de croazieră decât Grecia, o țară a cărei mitologie a dat naștere unui batalion de zeități feminine puternice, de la Atena până la Nemesis.
Rochia de zeiță este pentru designerul italian ceea ce jacheta Bar a fost pentru Christian Dior. Un element esențial al colecțiilor sale, care întruchipează nu doar divinul feminin, ci și o anumită noțiune de libertate.
În acest sezon, Chiuri propulsează peplos - halatul purtat în mod tradițional de femei în Grecia antică - în secolul al XXI-lea prin combinarea rochiilor clasic elegante, aparent ridicate din sculpturile cariatide de pe Acropole, cu capse sport și adidași futuristici: zeița întâlnește Nike, producătorul de îmbrăcăminte sportivă.
„Oferă această idee că nu sunt statui, ci sunt active în lume”, a explicat ea. „Este într-adevăr ceva absolut contemporan: toate lucrurile care se află sub rochie sunt lucruri tehnice pe care le poți folosi și pentru a alerga.”
Creatoarea de modă dezbracă rochiile de conotațiile lor de îmbrăcăminte de seară. Aceasta și-a imaginat o garderobă pentru o zeiță în mișcare. Chiuri a folosit jerseu alb plisat peste un body de culoarea pielii, punctat cu perle; a pus o rochie plisată diafană peste un body cu glugă și a combinat o vestă albă cu un decolteu liber cu pantaloni de trening impermeabili.
Creația sa preferată este o rochie de nailon reciclată neagră, asemănătoare unei toga, cu șnururi reglabile. „O vreau pentru mine: cred că este super funcțională, super cool”, a mărturisit ea.
Punctul de plecare pentru colecție a fost un film cu ținutele din colecția Haute Couture Christian Dior din toamna anului 1951, în fața Acropolei. Brandul folosește, de asemenea, evenimentul pentru a prezenta creativitatea artiștilor și artizanilor locali, așa cum a făcut și cu alte spectacole.
Cu siguranță nu este prima casa de modă care a asortat o rochie de seară cu adidași, dar venind dintr-o casă precum Dior, a fost cea mai clară recunoaștere de până acum a preluării modei de îmbrăcăminte sportivă - și a apetitului neobosit al consumatorului pentru îmbrăcăminte activă după un an de blocaje succesive.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Relațiile din cadrul familiei regale britanice au fost întotdeauna subiect de mare interes pentru public, dar și pentru presă.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania
Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.